OT: veřejný datový sklad

Ivo [Bear] Hanuska ihanuska na ip-sec.cz
Čtvrtek Prosinec 27 08:11:53 CET 2012

Já něco podobného provozuju pro velkého zákazníka na jeho HW a
redundance je OK. RAID6 + RAID 1 bohatě stačí. Za těch asi 40 měsíců, co
to první úložiště provozuju se zatím nestalo, že by došlo k porušení dat
(ani zdaleka). Stane se, že v průběhu prvních třiceti dní po instalaci
dojde k "úmrtí" osamocených disků, ale nikdy to nedošlo tak daleko, jako
že by některý RAID 6 spotřeboval všechny paritní disky a výpadek strany
v RAID 1 je věc nevídaná.

Prostupnost je reálně přes síť min. 1 gbit/s. Když jsme simulovali
výpadek jedné strany, tak niky výkon neklesl pod 1 gbit/s. Simuloval
jsem všecko možné a i případě rekonstrukce jedné strany se všechno
chovalo korektně a zákazníci (na 155 mbit/s optice) nic nepoznali.

IH