Přístup na Linux přes RDP

Oto Buchta tapik na buchtovi.cz
Čtvrtek Únor 9 00:56:57 CET 2012

Zdravím,
řeším nějakou dobu, jak se inteligentně dostat z domu do firmy, když
jediné schválené řešení je VPN na Remote Desktop Gateway a odtud RDP
na mašinu.

Tento problém má dvě úskalí:
1) Klientská strana musí umět otevřít OpenVPN a přes něj honit RDP6.
Našel jsem pouze tyto tři varianty:
a) OpenVPN na Widlích, minimálně XP, nativní wokenní Remote Desktop
b) OpenVPN na Linuxu a iTap, komerční RDP klient, který šestku umí
c) Možná by šel nějak použít wine na nativní wokenní remote desktop,
ale nevím, nezkoušel jsem

2) Vzdálená strana musí také podporovat RDP. Možné řešení:
A) wodle na desktopu v práci
B) Ubuntu + xrdp + ?

Momentálně používám aA, ale osobně bych nejraději bB.
Rozjel jsem iTap v trial verzi k plné spokojenosti, takže klient bude
po zaplacení několika desítek dolarů vyřešen.
Na vzdálené mašině jsem rozchodil Ubuntu+xrdp. Otázkou však zůstává,
co s tím otazníkem.
Rád bych VNC server napojený na gdm. Zatím jsem čistě pro testovací
účely rozchodil vino, ale nedotaženě.
Řešili jste to už někdo? Nechám si poradit i třeba jen s tím, jaké
máte zkušenosti s konkrétními VNC servery.

Dík,
--
Oto 'tapik' Buchta, tapik na buchtovi.cz, http://tapikuv.blogspot.com