DHCP problem s pridelovanim IP

Pavel linux na argonet.cz
Neděle Leden 8 21:12:50 CET 2012

Dobry vecer,

Sunday, January 8, 2012, 7:42:03 PM, you wrote:

PS> Neco podobneho se mi stava s urcitym typem switchu - kdyz je vetsi
PS> provoz tak obcas nektere PC nedostane od dhcp serveru adresu. Na serveru
PS> vse OK, dokonce jsem zkousel sniffovat provoz co nejbliz u klienta
PS> pred tim switchem a ty odpovedi od serveru tam dorazily. Takze postupne
PS> menim ty switche za novejsi a problemy mizi.

V siti jsou switche 3COM 3226, uz jsem ho zkusil i restartovat, bez
vysledku. Kazdopadne se HW ani SW nemenil min. 2 roky a do listopadu
nebyl jediny problem. Me se to tvari tak, ze ze serveru ke klientovi
to odejde, ale klient nepotvrdi ze si adresu nastavil a tvrdi, ze
timeout. Problem, ze to dela nezavisle na vic mistech, vzdy jeden
klient z desitek, ostatni chodi, nedostane adresu treba 6 hodin za
cele odpoledne, co se Windows nebo TP linky snazi stale zadat, log je
plny DHCPOFFERu. Kdyz si stejnou MAC nastavim a pripojim se do tehoz
switche, IP dostanu a pak uz korektne probehne u klienta DHCPDISCOVER,
DHCPOFFER, DHCPREQUES i DHCPPACK a problemovy klient funguje, dokud mu
nevyprsi zapujcka. Provoz je na ruznych mistech odlisny, s tim to
zrejme nesouvisi.

Pavel