DHCP problem s pridelovanim IP

Pavel linux na argonet.cz
Neděle Leden 8 22:43:20 CET 2012

Dobry vecer,

Sunday, January 8, 2012, 10:27:29 PM, you wrote:

PS> Zkuste klienta ktery ma zrovna problemy prepojit na jiny port switche
PS> jestli se to zmeni..

To je prave trochu problem. Asi jsem to moc zjednodusil, nekteri
klienti jsou kabelem, jiny pres optiku a jini vzduchem na 5G. Zatim
vsechny problemy byly pres 5G radio. Pokud klienta prinesu a fyzicky
pripojim do switche, jede normalne. Ono staci, kdyz ho odnesu treba na
jiny radio, tam se taky hned chyti. Jenze na jednom radiu jsou treba 2
PC a jeden jede a druhy ne, to nechapu. Vsechny radia maji stejny FW.
Nekde jsou i jiny HW modely, nejak to s tim nema souvislost. Kdyz to
rozjedu nekde jinde, pak to jede dokud nevyprsi zapujcka IP. Uz sem
resil i zavirovani tech 5G radii, ale tim to taky neni. Uz nevim co
hledat. Prijde mi jako by se nekde kousl ten klient a router mu uz
odmital pridelit IP a uz se nedokazal chytit. Ve skutecnosti ale
problem je nekde na trase, server posle nabidku IP, ale ke klientovi
se zda nedorazi a ten ceka a nema co potvrdit. Jenze proc, kdyz na ten
samej kabel pripojim jiny PC a jinou MAC a ten dostane IP normalne,
vratim puvodni a porad OFFER. Uz sem studoval ten DHCP server, ale
nemuzu najit, ze by si nekde neco ukladal. V lease jsou pouze adresy z
range, ale tam se klient vubec nezapise, protoze mu proste server
nepriradi IP, tak neni v tom lease souboru videt. Uz vubec nevim kde
co hledat. Vzhledem k tomu, ze se nic nemenilo, porad hledam nejaky SW
vetrelec, ktery se nekde vetrel, protoze kdyby to bylo vadnym HW,
nedelalo by to v ruznych mistech site, ktery jsou vzajemne rozdeleny
routery s NATem. Nema to spolu jak souviset. Divny je i to, ze to dela
jeden klient a dalsich 50 jede normalne. Zatim to resim tak, ze tam
dam IP napevno a za tyden se objevi dalsi co prestane fungovat. Jednou
sem neco podobnyho resil, zblaznil se jeden Compex a zapamatoval si
blby MAC tabulky a routovani nefungovalo, posilal pakety uplne jinam
nez patrily, restartem se to spravilo. Ted uz sem snad povypinal
vsechno, tim to taky neni. Uz me vubec nenapada, kde hledat.

Pavel