getty na USB?

Petr Baláš petr na balas.cz
Středa Leden 11 18:50:38 CET 2012

2012/1/11 David Rohleder <davro na ics.muni.cz>:
> Ahoj,
>
> kdysi v dávných dobách, kdy byli muži opravdovými muži a zelené příšery
> opravdovými zelenými příšerami existovaly i opravdové terminály - zelené
> blikající obrazovky připojené sériovou linkou k počítači na kterém
> běželo getty. S ubývajícími terminály odcházejí do věčných lovišť i
> sériové porty.
>
> A teď otázka: je možné nějakým způsobem připojit USB (universal serial
> bus), tak aby se to chovalo jako sériová linka a já bych použil něco
> jako null modem kabel a připojil se třeba přes kermit na druhý počítač,
> [...]

IMHO jedině převodník USB na Serial, null modem kabel a druhej
USB na Serial převodník. Přímé propojení USB možné není (na USB
může být jen jeden velitel a to je vždy PC), existují sice jakési
kabely na propojení 2 PC skrz USB ale to se vůči PC chová jako
síťová karta a s ohledem na obskurnost bych moc nesázel na
odladěnost ovladačů.

Známé problémy USB 2 Serial převodníků:
1) problémy s časováním ale to by pro uvažované použití vadit nemělo.
2) zdaleka ne vždy podporují všechny řídící signály - nutno si ohlídat
nastavení getty, ...

Převodník spolehlivě fungující pod Linuxem bohužel neporadím,
tady zkušenosti nemám, určitě poradí jiní.

BTW existují i karty se seriovými porty pro PCI a dokonce i pro PCi Express.
Podporu pod Linuxem bohužel  netuším ale pokud vím, tak je to úplně klasický
seriový port jen jeho adresa je konfigurována a la PCI.

--
Petr Baláš - petr at balas dot cz