Mail Server

Milan Ježek mijezek na pb.cz
Čtvrtek Leden 12 10:11:53 CET 2012

Skutečně server jen odesílá maily. Problém je asi opravdu s reverzním
záznamem. Tedy server se navenek prezentuje jménem mail2.domena.cz, které má
reverzní záznam odpovídající mé IP adrese, ale v hlavičce mailu není tato IP
adresa, ale lokální adresa 192.168.x.y.
Nějak ale v tuto chvíli nevím, jak postfix donutit, aby tam dal tu veřejnou
IP, kterou mám na bráně a která má reverzní záznam. Jdu hledat, jak toho
dosánout.

Milan

-----Original Message-----
From: linux-bounces na linux.cz [mailto:linux-bounces na linux.cz] On Behalf Of
Slávek Banko
Sent: Thursday, January 12, 2012 8:51 AM
To: Diskuse o Linuxu v cestine
Subject: Re: Mail Server

Jestli váš server jen odesílá, ale nemusí řešit příjem pošty zvenčí, tak
nijak nevadí, že je za firewallem. Problémy mohou být spíše kvůli ochranám
proti nevyžádaným zprávám. Například:

1. Není vnější IP adresa evidována na nějakém úžasném seznamu - blacklistu?
2. Prezentuje se váš SMTP server jménem, které je zvenčí přeložitelné?
3. Má vnější IP adresa reverzní DNS záznam?
4. Je reverzní DNS shodné se jménem, kterým se prezentuje váš SMTP server?

Slávek