KVM + virtio + Windows 7 - nepouzitelne pomaly zapis na disk

Miroslav Pragl lists.subscriber na pragl.cz
Pondělí Leden 30 16:17:45 CET 2012

Co se vykonu tyce - zkus VirtualBox, ten mi z "malych" virt. reseni prijde
nejsviznejsi

MP

-----Original Message-----
From: Martin Tiršel
Sent: Monday, January 30, 2012 3:33 PM
To: linux na linux.cz
Subject: KVM + virtio + Windows 7 - nepouzitelne pomaly zapis na disk

Zdravim,

ako to uz v dnesnom svete chodi, jedna firmicka vyvijajuca ekonomicky
softver sa rozhodla nepouzit multiplatformnu databazu a problemy su na
svete :) Mam tu linuxovy server, kam som potreboval dostat MS SQL, takze
som musel zakupit Win 7 Home (home kvoli cene, musela tam ist krabicovka,
kedze to nie je novy server a nic okrem tej DB by tam nemalo bezat).

Nahodil som KVM, vytvoril disk typu qcow2 (preallocated), pouzil virtio,
vlozil placku do mechaniky a dal sa instalovat. Stiahol som z
http://alt.fedoraproject.org/pub/alt/virtio-win/latest/images/bin/
aktualny driver do Windows, ktory som behom instalacie musel vybrat, inak
mi nedetekoval disk. Vsetko vyzeralo byt ok a instalacia sa zacala. Pro
rozbalovani suborov som si vsimol, ze nieco nebude ok, pretoze to trvalo
enormne dlho (niekde medzi 1-2 hodinami, nechal som to bezat na pozadi).

Teraz som premeral rychlost prace s diskom, pouzil som utilitu
CrystalDiskMark, ktora mi pri teste 2x 100MB dala nasledovne cisla:

* sekvencne: 1289 MB/s read | 8,415 MB/s write
* 512k: 1195 MB/s read | 6.970 MB/s write
* 4k: 43.04 MB/s read | 0.488 MB/s write
* 4k qd32 (netusim co to znamena): 52.08 MB/s read | 0.567 MB/s write

Moji radcove nenasli, tak skusam stastie tu, ci niekto neporadi co s tym
:) Ten write je dost katastrofalny, je nejaka moznost to zrychlit?

* Debian Squeezy
* qemu-kvm 0.12.5
* SW raid 1
* disk s win7 suborom je na sifrovanej partisne cez dm-crypt (zeby toto
bol ten performance killer?)
* ext4

--
S pozdravom,