Raid 1 a spatne nastavene cylindry na sdb

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Úterý Červenec 17 15:36:16 CEST 2012

Dne út 17. července 2012 Martin Och napsal(a):

> DD,
>
> jo, to se jevi jako spravny postup, nedavno jsem resil to same.
> Nicmene, swap v RAIDu? neni to zbytecny luxus, nezere to zbytecne vykon
> (kdyz to zrovna swapuje)? A dalsi otazka, proc vubec SWAP v dnesni dobe
> (dostupnost a cena RAM)?

To je jednoduché: Zrcadlení je jistě použito kvůli tomu, aby byla odolnost
proti výpadku jednoho z disků. Pokud swap není v raidu, tak výpadek disku
zároveň znamená potenciálně výpadek části swapu => nemilé chování nebo
kolaps systému. Pokud je i swap zrcadlený, tak se při výpadku disku
vlastně nic neděje => všichni jsou spokojení - užívatelé, že mohou dál
nerušeně pracovat, a správce, že nemusí vypadlý disk řešit okamžitě, ale
může si to v klidu naplánovat na vhodnější čas.

Takový luxus si rád dopřeji :)

Slávek