Raid 1 a spatne nastavene cylindry na sdb

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Úterý Červenec 17 15:16:01 CEST 2012

On Tue, 17 Jul 2012, Slávek Banko wrote:

> [...]
>
> Předně mně zajímá, jestli ten nový disk je opravdu o jeden cluste menší
> (30515 × 30516)? Pokud ano, tak bych doporučoval na sda udělat oddíly s
> daty tak, aby nebyly menší, než stávající na sdb a ten rozdíl velikosti
> kompenzovat na oddílu pro swap.
>
> Až budou mít oddíly na sda dostačující velikost, budeš je moci zařadit do
> stávajích raid. Po doběhnutí synchronizace polí pak z raid vyřadíš oddíly
> z disku sdb, abys je poté mohl na sdb předělat a jednoduše zařait zpět do
> stávajících raidů. Díky tomu to půjde všechno hezky hladce a bez potřeby

Postupoval bych asi stejne. Rozdilne velikosti oddilu i umisteni oddilu
neni zasadni zavada, pokud se do nich vejde stejny souborovy system. RAID1
oddily nemusi preci vubec byt na fyzicky stejnych discich na stejnych
mistech.

> Slávek

Adam Pribyl