Re: apcupsd - nevytvoří powerfail soubor

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Červenec 20 14:09:33 CEST 2012

On Fri, 20 Jul 2012, Pavel wrote:

> [...]
> momentalne mam zrovna USPku na stole, tak jsem to opet oprasil.
> Problem je u ruznych verzi porad stejny, Slackware 13.37, apcupsd
> 3.14.10. Po vypnuti site 230V se UPS prepne na baterie, udela vsechny
> ukony co ma, ale nevytvori se soubor /etc/apcupsd/powerfail.
>
> if [ -f /etc/apcupsd/powerfail ]; then
>   echo
>   echo "APCUPSD will now power off the UPS"
>   echo
>   /etc/apcupsd/apccontrol killpower
>
> Testuje ho jak script, tak i samotny apccontrol killpower, takze pokud
> chybi, UPS nelze vypnout. Zde je starsi dotaz:

V prvni rade se podivejte do binarky apcupsd (ktera je zrejme odpovedna
za jeho tvorbu) zda je to opravdu namirene tam - napr :

    strings /sbin/apcupsd | grep powerfail

Pokud to opravdu vede na /etc/apcupsd/powerfail tak bych zkontroloval
prava jaka ma bezici demon apcupsd zda tam muze zapisovat, mozna jeste
otazka kdy ten soubor vytvari - pri rebootu se pak remontuje root na
readonly tak aby to bylo pred tim..

Ja resil jiny problem - apcups balik pridava do halt skriptu sekce na
killpower (pro UPS) a poweroff (pro PC). To druhe jsem musel zrusit
protoze BIOS to bral jako normalni vypnuti a nechal PC vyple po nabehu
napajeni.