apcupsd - nevytvoří powerfail soubor

Pavel linux na argonet.cz
Pátek Červenec 20 15:57:54 CEST 2012

Dobry den,

Friday, July 20, 2012, 2:09:33 PM, you wrote:

PS> V prvni rade se podivejte do binarky apcupsd (ktera je zrejme odpovedna
PS> za jeho tvorbu) zda je to opravdu namirene tam - napr :

PS>     strings /sbin/apcupsd | grep powerfail

PS> Pokud to opravdu vede na /etc/apcupsd/powerfail tak bych zkontroloval
PS> prava jaka ma bezici demon apcupsd zda tam muze zapisovat, mozna jeste
PS> otazka kdy ten soubor vytvari - pri rebootu se pak remontuje root na
PS> readonly tak aby to bylo pred tim..
/etc/apdupsd ma vlastnika i skupinu root a 755.

Readonly neresim, po prepnuti na baterie jeste bezi system 20 minut a
pochopitelne je system stale montovany RW.

Dalsi info je zde:
http://www.abclinuxu.cz/poradna/linux/show/337765

No uz me napadlo i zkusit kompilovat binarku s volbou
--with-pwrfail-dir=path a dat ho nekam jinam. Ale jestli to k necemu
pomuze netusim.

PS> Ja resil jiny problem - apcups balik pridava do halt skriptu sekce na
PS> killpower (pro UPS) a poweroff (pro PC). To druhe jsem musel zrusit
PS> protoze BIOS to bral jako normalni vypnuti a nechal PC vyple po nabehu
PS> napajeni.
Ano s tim sem se taky setkal, ve Slackware ale po modifikaci je ve
scriptu vice moznosti, bud PC sejmout okamzite, poslat mu jen halt a
pak ho vypne az UPSka, nebo ho vypnout, reakce taky trochu zavisi na
ACPI a podobne. Kazdopadne spolehlive je ho nechat halt a UPSka mu pak
prerusi napajeni, na coz musi reagovat spravne vsechny Biosy, kde je
uvedene ze po power fail "On". Mam i jeden hloupy bios, ktery to neumi
vubec, resil jsem to bastlem na PWR tlacitku, ktere mi udela impulz po
zapnuti.

Dekuji Pavel