apcupsd - nevytvoří powerfail soubor

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Pátek Červenec 20 16:23:20 CEST 2012

Dne pá 20. července 2012 Pavel napsal(a):
> Dobry den,

> odpovedna PS> za jeho tvorbu) zda je to opravdu namirene tam - napr :

> zkontroloval PS> prava jaka ma bezici demon apcupsd zda tam muze
> zapisovat, mozna jeste PS> otazka kdy ten soubor vytvari - pri rebootu
> se pak remontuje root na PS> readonly tak aby to bylo pred tim..
> /etc/apdupsd ma vlastnika i skupinu root a 755.
>
> Readonly neresim, po prepnuti na baterie jeste bezi system 20 minut a
> pochopitelne je system stale montovany RW.
>
> Dalsi info je zde:
> http://www.abclinuxu.cz/poradna/linux/show/337765

> [...]

Když jsem se před nějakou dobou do skriptu apcupsd díval, tak jsem to
chápal tak, že přítomností/nepřítomností souboru powerfail se ovlivňuje,
zda apcupsd má/nemá UPS poslat signál killpower. Proto jsem to i chápal
tak, že když chceš, aby se při vypnutí stroje poslal UPS signál
killpower, tak jednoduše vytvoříš soubor powerfail.

Slávek