archivace e-mailu

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Sobota Červen 9 09:36:32 CEST 2012

On 7.6.2012 17:27, Dalibor Straka wrote:
> shanim nastroj na archivaci e-mailu, ve kterych se da stale (i kdyz
> treba vyrazne pomalu) cist a vyhledavat. Prakticka predstava: *
> sesypat celou imap podslozku (tedy maildir) do jednoho souboru * ten
> zazipovat * ve slozce musi zustat zachovana moznost pouzivani z
> thunderbirdu
>
> Nevite nekdo o takovem nastroji/pluginu?
>
> Duvod je prosty, uzivatele maji hodne (10^5) e-mailu a takovy system
> se obtizne zalohuje, zbytecne se plytva cache apod. Bohuzel funkce
> Archive v thunderbirdu akorat vytvori adresar .Archive.2011 a tam
> [...]

Napriklad ja jsem spravce prudic. Kdyz vidim, ze se na "produkcnich"
svazcich staram uzivatelum o zbytecna, neopravnena nebo neefektivni data,
ozyvam se. Staram se o rust naroku prubezne. U mailu je to trochu jina
pisnicka. Ale i tam lze dohlizet prubezne (tim nemyslim cmuchat v poste).
Nekym nastaveny sw ty maily musel prenest a ulozit.

Pri optimalizaci se pak vzdycky snazim nejdriv snizit primarni naroky. Jsou
opravdu stovky tisic mailu potreba pro provoz? Nelze ty maily jednoduse
(idealne automatizovane) roztridit? S ruznymi tridami toho balastu se muze
nakladat ruzne: Neco nechat v Maildiru, neco prevest na mboxy (pokud fakt
umi dovecot provozovany mbox komprimovat, neni to zajimave?), neco ulozit
do "zadniho" archivu. No a neco smazat.

"Zadni" archiv muze byt uzivatelum k dispozici na vyzadani nebo stahnutelny
na FTP/HTTP. Thunderbird (po upravach?) myslim umoznuje fungovat jako
browser, kod pro to ma. Mohlo by to byt skoro seamless.

Dovecot by mel umet jednomu uzivateli nabizet pres IMAP slozky, ktere jsou
realne ulozene v ruznych formatech.

Firmy skutecne casto inklinuji k reseni typu kladivo: Zainvestuji predem
znamou castku do upgradu a zas maji na chvili pokoj.

A co zkusit z tech archivnich (readonly) Maildiru udelat squashfs?

Proc tedy nepresunete archivy do lokalnich slozek Thunderbirdu? Ten leta ma
(mel?) lokalni slozky stylu mbox.

--
:  Vladimir Macek  :  http://macek.sandbox.cz  :  +420 608 978 164
:  UNIX && Dev || Training  :  Python, Django  :  GPG key 1F059424