archivace e-mailu

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Čtvrtek Červen 7 18:38:05 CEST 2012

On Thu, Jun 07, 2012 at 05:27:18PM +0200, Dalibor Straka wrote:
> Zdravim vsechny ctenare,
>
> shanim nastroj na archivaci e-mailu, ve kterych se da stale (i kdyz
> treba vyrazne pomalu) cist a vyhledavat. Prakticka predstava:
> * sesypat celou imap podslozku (tedy maildir) do jednoho souboru
> * ten zazipovat
> * ve slozce musi zustat zachovana moznost pouzivani z thunderbirdu
>
> Nevite nekdo o takovem nastroji/pluginu?
>
> Duvod je prosty, uzivatele maji hodne (10^5) e-mailu a takovy system se
> obtizne zalohuje, zbytecne se plytva cache apod. Bohuzel funkce Archive
> [...]

Pouzivam: mbox, gzip, dovecot v kombinacii s mutt-om, ale kedze to ide
cez IMAP, tak by problem s iným mail klientom asi problém byť nemal.

podrobnejšie:
mbox použivam historicky, keď som začinal, tak maildir ešte nebol v
kurze.

V mutt-e som bol zvyknutý, že vedel pozrieť aj do mbox-u, ktorý bol
gzipnutý. Tak som si na mesačnej, alebo ročnej báze odkladal mbox-y do
adresára history a gzipol.

Keď som prechádzal na IMAP, tak som našiel, že dovecot podporuje cez
plugin „zlib“ aj zagzipované mbox-y.

$ grep zlib /etc/dovecot/dovecot.conf
mail_plugins = zlib

Mutt som musel trošku priohnúť, lebo bodku v názve mailbox-u stále chcel
na serveri prezentovať ako oddelovať adresára. Pomohlo:

$ grep imap_delim .muttrc
set imap_delim_chars="/"

Neviem ako si s tým oddelovačom poradí nejaký iný mail client. Ja som
zistil, že mail klienti ako sú Thunderbird, Evolution, či clawsmail, nie
sú pre mňa, ale pre celkom inú cielovú skupinu a tak ich ďalej neriešim.
(Presnejšie povedané, raz začas vyskúšam, naseriem sa a vrátim sa ku
mutt-u, ktorý som si oblúbil, ale občas mám pocit, že by som mohol
opustiť konzolového mail klienta.)

--
Marián Čavojský