system-wide antisync, filesystem-wide komprese

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Neděle Červen 10 10:35:48 CEST 2012

Zdravim,

narazil jsem na cerstvy blogpost
http://novacisko.blog.root.cz/2012/06/09/jak-zakazat-explicitni-fsync-v-ubuntu/

Jsou tam dva zajimave aspekty: Autor na flashdiskach pouziva BTRFS kvuli
podpore transparentni komprese.

Pak se mu drasticky zpomalily utility, ktere casto provadeji sync. Povazuje
sync za zlo obecne a tak uvedl zpusob, jak vsem programum v divokem
syncovani zamezit. To mi napriklad na notebooku neprijde jako spatny napad.

Vyrojilo se mi v hlave nekolik otazek. Chystam se svuj hlavni system
prenest na SSD (jisteze, budu velmi casto inkrementalne zalohovat :).

SSD v prijatelnych cenach ma malou kapacitu a samozrejme jej jednou
zaplnim. Ma nekdo z vas dobrou/spatnou zkusenost s pouzitim filesystemu
podporujicim transparentni kompresi? (Vim, ze si tim disk zase trochu
zpomalim, ale pri dnesnich vypocetnich vykonech a mych nevelkych narocich
na I/O to asi preziju.)

Pokud doporucite, tak jak mate ten FS nastaven?

A ktery FS zvolit? Prave BTRFS? Nepatrim vetsinou mezi dobrodruzne early
adoptery, ale kdyz by slo o neco vyjimecneho...

Mate taky jako autor postu zkusenosti se zpomalenim diky syncovani?

Resili jste to?

Jak se divate na jeho reseni?

Planuju cely disk jeste sifrovat. Pouzivam uspokojive LUKS/cryptsetup. Ted
me napadlo, ze ten sam by mohl umet komprimovat, ale nenasel jsem o tom
zminku. Hledam spatne?

Pokud to neumi, zkousel nekdo z vas takovy setup SSD+LUKS+komprese? Jak?

Diky, i castecna odpoved bude fajn,

Vlada Macek