WiFi

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Středa Červen 27 19:59:01 CEST 2012

Dobry den,
potrebujete overovat uzivatele proti RADIUS serveru, zabezpeceni
pomoci "WPA Enterprise".

Zatim bych penize za Cisco nevyhazoval, nainstalujte si na nejaky PC s
linuxem FreeRADIUS a ve vsech WiFi AP nastavte overovani proti tomuto
serveru.
To dnes uz umeji i levne "domaci" krabicky. Napr. TP-LINK TL-WR741ND,
ktery se da na http://www.alza.cz/tp-link-tl-wr741nd-d155297.htm
koupit za 479Kc i s dani se take umi overovat proti radiusu:
http://www.tp-link.com/resources/simulator/TL-WR741ND_v1&v2/index.htm
https://dl.dropbox.com/u/6943408/tp_link_741nd_radius.png => bude to
umet kazda lepsi krabicka.

Jestli Vam to pomuze, tak se podivejte na muj skolni projekt na
predmet "Vyberovy projekt":
https://dl.dropbox.com/u/6943408/wifi_-_psk_eap_radius.pdf je to tam
imho docela dobre popsane. Kdyz vynechate generovani certifikatu pro
kazdeho klienta a pouzijete pro pripojeni klientu pouze certifikat CA
+ jmeno a heslo, tak to mate za chvili nastavene.
Mnohem jednodussi by to bylo udelat pod Ubuntu - odpadne Vam psani
init skriptu a kompilace hostapd (ten ale nebudete vubec potrebovat).

Navody pro nastaveni klientu jsou pekne na
http://eduroam.cz/doku.php?id=cs:uzivatel:sw:uvod . Chte-li to
uzivatelum ulehcit, muze zkusit upravit
http://code.google.com/p/wifi-wpa-enterprise-configurator/ .

Kdybyste mel zajem, mam funkcni nastaveni freeradius s uzivateli v
mysql databazi i s casovym omezenim pro prihlaseni. Muzu hodit navod
na web.

Takto nastavene to samozrejmne funguju pod Windows, Linuxem, Androidem
a asi i jinde :-)

"Uvažujeme o WiFi třetí, respektive čtvrté generace."
Co tim myslite? 802.11n, nebo uz nejake ty nove "gigabity"
http://www.zive.cz/bleskovky/belkin-uvedl-dva-nove-routery-s-gigabitovou-wifi/sc-4-a-164294/default.aspx
? :-)