WiFi

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Červen 28 11:48:50 CEST 2012

On Thu, Jun 28, 2012 at 10:24:00AM +0200, Miroslav Lednicky wrote:
> Zdravim vas,
>
> 	jsme sice uz uplne off-topic, ale osobne bych se s temi
> panelovkami uvnitr budovy mirnil.
>
> - na 802.11n je to nepouzitelne, potrebujete MIMO

Proste se daji dve anteny. Krome toho MIMO je 802.11n pro
dany ucel v podstate zbytecne (pokud se pouziji 40MHz kanaly,
tak uz se neda pokryti planovat

> - pro dvoupasmove Access Pointy je to nepouzitelne

Existuji i dvoupasmove anteny. Ale myslim, ze pro pokryti
skoly je davat tam i 5GHz zbytecny spas.

> - vyzarovaci vykon je zbytecne velky, budete pak muset
> snizovat vykon AP

To ale neni vubec na skodu, naopak s dobrou merovou antenou se da vykon
stahnout jeste niz (nez co vyzaduje zakon) a vysledkem je jeste mensi interference
mezi jednotlivymy AP...

> - panelovky na chodbach a v mistnostech mohou byt take esteticky problem

Tak si je muzou deti neci pomalovat :-). To bych nevidel jako problem...

> Integrovane Access pointy s vestavenymi antenami, ktere budou
> s rozmyslem rozmisteny po budove v dostatecnem odstupu, ale
> take s dostatecnou hustotou udelaji dobrou sluzbu.
>
> Doporucuji pouziti dualnich AP podporujicich normy 802.11a/b/g/n

To mi prijde jako zbytecne, v.v.