diskove pole

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Čtvrtek Květen 3 19:50:22 CEST 2012

Hezky den,

nez se vydate kupovat novy hardware, jak se vam tu radi, bylo by dobre
promyslet, jestli neni uzke misto v navrhu ci softwaru. Pokud servery
nejsou opravdu stare pecky, stihat by mely a bude stacit optimalizace ci
reorganizace. (Ale nejsou mi znamy naroky.)

Jak jsou fyzicky ukladane e-maily? Doporucuju Maildir, kdy je co soubor, to
e-mail.
Kolik je na serveru celkem uzivatelu, slozek a e-mailu?

Nerozumim tomu, proc je serveru tolik a neznam duvod pouziti NFS. NFS bych
se vyhybal dokud to jde kvuli prirozenym latencim a riziku kolizi, ztraty dat.

Doporucuji umistit firemni webserver, FTP server a mailserver v jedne osobe
do vasim firewallem rizene firemni DMZ (to je cast site, do ktere muze
iniciovat spojeni jak interni firemni sit, tak verejnost zvenku, ale
pocitace z DMZ nemohou do vnitrni site -- ochranna hraz).

Na takovem serveru mi obvykle bezi MTA (postfix), ktery prijima i odesila
postu, dovecot jako IMAP server, se kterym se spojuji postovni klienti
(Outlook, Thunderbird apod.) ve firme i sifrovane zvenku a take se na nej
pripojuje webmail (u me Roundcube). Vse bezi na jedne masine. Roundcube
vyuziva webserver, ktery verejnosti podava i firemni webovou prezentaci.

Tato sestava umi podat velky vykon.

S pozdravem,

Vlada Macek