diskove pole

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Květen 4 22:13:43 CEST 2012

Zdravím,

On Thu, May 03, 2012 at 07:50:22PM +0200, Vladimir Macek wrote:
> [...]
>
> nez se vydate kupovat novy hardware, jak se vam tu radi, bylo by dobre
> promyslet, jestli neni uzke misto v navrhu ci softwaru. Pokud servery
> nejsou opravdu stare pecky, stihat by mely a bude stacit optimalizace ci
> reorganizace. (Ale nejsou mi znamy naroky.)
>
> Jak jsou fyzicky ukladane e-maily? Doporucuju Maildir, kdy je co soubor, to
> e-mail.
> Kolik je na serveru celkem uzivatelu, slozek a e-mailu?
>
> Nerozumim tomu, proc je serveru tolik a neznam duvod pouziti NFS. NFS bych
> se vyhybal dokud to jde kvuli prirozenym latencim a riziku kolizi, ztraty dat.

přimlouvám se za Vláďovo doporučení. Nám jeden server stíhá
obsluhovat i více než tisíc uživatelů, což u Vás, při vší úctě,
neočekávám...

Určitě bych z toho vyřadil NFS a provozoval bych to na jednom
serveru.

> [...]
> do vasim firewallem rizene firemni DMZ (to je cast site, do ktere muze
> iniciovat spojeni jak interni firemni sit, tak verejnost zvenku, ale
> pocitace z DMZ nemohou do vnitrni site -- ochranna hraz).
>
> Na takovem serveru mi obvykle bezi MTA (postfix), ktery prijima i odesila
> postu, dovecot jako IMAP server, se kterym se spojuji postovni klienti
> (Outlook, Thunderbird apod.) ve firme i sifrovane zvenku a take se na nej
> pripojuje webmail (u me Roundcube). Vse bezi na jedne masine. Roundcube
> vyuziva webserver, ktery verejnosti podava i firemni webovou prezentaci.

Výběr komponent souhlasí s mnou provozovaným, akorát jako webmail
v současné době provozujeme squirelmail (ale na RoudCube budeme
přecházet, neb je mnohem lepší/přehlednější/hezčí atd.). Dovecot
je vcelku bezpečný a kromě IMAP-u umí i POP a jejich SSL varianty
(POPs, IMAPs). Postfix je také zaměřený na bezpečnost (píše jej
Wietse Venema, autor tcpd wrapperu - hosts.allow a hosts.deny) a
navíc je tak flexibilní, že umí skoro i vytírat chodbu :-).

Pokud to nutně chcete rozdělit na více serverů, pak by se dal
oddělit ten webmail od zbytku poštovního serveru, protože na
lokální síti (po gigabitu) to bude mít pořád vcelku slušný
výkon. Ale dle mých zkušeností k tomu opravdu není důvod.

> Tato sestava umi podat velky vykon.

Souhlas.

> S pozdravem,
>
> Vlada Macek