SOLVED: "Zmizelá" partišna...

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Květen 11 10:38:18 CEST 2012

Zdar,

tak problém jsem vyřešil tak, že se mi podařilo nabootovat starší
jádro se starým initrd, který mi naštěstí /dev/sda1 partišnu
"neukradlo". Následně jsem vygeneroval nový initrd pro poslední
jádro a po rebootu už bylo vše s partišnou OK.

On Mon, May 07, 2012 at 09:49:37AM +0200, Karel Zak wrote:

>  Nemyslim, ze by PT byla poskozena -- hadam, ze udev za vydatne pomoci
>  blkid dojde k nazoru, ze ta partition je "divna" (viz. napriklad to
>  co pise Slávek Banko o MD). Co na tom disku je/bylo (MD?)?

Ne, přímo ext4 filesystem.

>  existuji prikazy addpart(8) a delpart(8) kteryma jde vnuti systemu
>  partition i tam kde zadna neni :-)

Tak o těchto příkazech jsem nevěděl, díky za tip.

>  nebo kpartx namapovat oddil pomoci DM, nebo pomoci losetup na danem
>  offsetu apod.

On byl zřejmě problém v tom, že si tu partišnu "ukradl"
multipath, protože v initrd měl špatný multipath.conf soubor, kde
ta partišna nebyla v blacklist-u. Jenže v /etc už byl
multipath.conf nový, kde v blacklist-u byla a to byl zřejmě ten
problém. Trochu mě děsilo, že jsem tu partišnu nebyl schopen
ničím připojit... :-(

No nic, problém je vyřešen, nicméně díky za pomoc.

>  najak debugovat co s partition udela udev pri bootu
>
>     Karel

Zdraví
Honza Marek