heartbeat určení master stroje

mandrake.user mandrake.user na seznam.cz
Úterý Květen 15 11:03:24 CEST 2012

Zdravím ve spolek,
mám dva identické servery s debian poslední stable verzí. Nainstaloval jsem tam heartbeat, ale nějak se nemohu dopídit, jak určit, který z nich má být master.  Nastavení jsem prováděl podle popisu zde
http://www.howtoforge.com/high-availability-load-balancer-haproxy-heartbeat-debian-etch-p2
Řešil jsem jen uvedenou stránku, haproxy jsem nekonfiguroval, šlo mě jen o změnu ip na záložní stroj v případě nedostupnosti hlavního. Stav podle tohoto návodu je ale takový, že na obou zařízení je rozhrani eth0:0 se stejnou ip a vítězí ten stroj, který se prosadí. Předpokládám, že správně by se měl interface eth0:0 na záložním stroji nahodit v případě nedostupnosti hlavního a pak zase vypnout.

Děkuji za nasměrování.

Zdeněk Havlát