Zarovannie partitions na 4k/512b disku

Dusan Zatkovsky msk.conf na gmail.com
Pátek Květen 18 11:52:42 CEST 2012

Ahoj.

Na notebooku mam problem s vykonom disku a napadlo ma, ci to nebude
jeden z tych zabugovanych diskov, ktore zle reportuju velkost sektoru.

Partition table mam nasledovnu:

  1      1049kB  106MB   105MB   primary   fat16        diag
  2      106MB   15.8GB  15.7GB  primary   ntfs
  3      15.8GB  387GB   371GB   primary   ntfs
-----
  4      387GB   750GB   363GB   extended
  6      387GB   387GB   201MB   logical   ext3         boot
  5      387GB   750GB   363GB   logical                lvm

Pomocou gparted som overoval zarovnanie a dosiel som k nasledovnemu
vysledku:

(extended)            (parted) align-check minimal 4        -    4 not
aligned
(extended/boot)    (parted) align-check minimal 5        -    5 aligned
(extended/lvm)      (parted) align-check minimal 6        -    6 aligned

4-ka je extended partition, ktora v sebe zapuzdruje boot a lvm, v ktorom
je nasledne root a swap.
No a teraz otazka - zarovnanie 5 a 6 sa overuje voci 4, alebo voci
disku? Plus nejake slovo este asi bude mat
aj samotne LVM a tam netusim, ako zarovnanie overit.

Najlepsie riesenie jby bolo ten disk vybrat a otrieskat ho WD o hlavu,
bohuzial sa ale jedna o firemny notebook,
takze si musim nechat zajst chut ...

Nejaky napad?

Diky.

--