Dvě grafiky (intel + nvidia optimus), výstupy na dokině

Václav Ovsík vaclav.ovsik na seznam.cz
Pondělí Listopad 5 09:31:25 CET 2012

Ahoj,

On Mon, Nov 05, 2012 at 08:28:31AM +0100, Josef Štengl wrote:
> Ahoj,
>
> podědil jsem notebook DELL 6520 se dvěma grafickými kartami (intel +
> nvidia optimus) a spoustou nectností (je to kus zabugovanýho
> slepence).

:)
Nápodobně, mám ho od čtvrtka.

> Nemá nějaká dobrá duše know-how jak rozhodit externí DVI výstupy
> (alsepoň jeden) na dokině? Dotáhl jsem to do stavu, kdy mi přeze
> optirun běží glxgears v závratných fps, coz je mi osobně na nic, ale
> jak se dostat výstupy na DVI je mi záhadou.

V první fázi jsem se snažil překopírovat stávající disk 500GiB ze
starého D830 do nového, ale narazil jsem, neboť jsem v zápětí zjistil,
že disk v 6520 má 4K sektory. Nechtěl jsem se trápit a tak jsem udělal
GPT se 3 part.

Number  Start (sector)    End (sector)  Size       Code  Name
   1            2048          526335   256.0 MiB   EF00  EFI System
   2          526336         1050623   256.0 MiB   8300  Linux filesystem
   3         1050624       976773134   465.3 GiB   8E00  Linux LVM

Po zkopírování asi 20LV a zaplnění disku jsem zjistil, že takto nelze
nainstalovat grub 2 (legacy), neb chce BIOS boot partition. Neřešil jsem
a rozchodil EFI boot (grub-efi), protože jsem s tím měl již zkušenost
z HP ProBooku. Píšu to sem, protože netuším jestli to nemůže mít nějaké
dopady na následné chování. Prostě bootuju přes EFI.
(Ten dementní BIOS se kousal při pokusu vybrat grubx64.efi, tak jsem no
nakopíroval jako boot.efi do kořene EFI part. a napsal to do BIOSu růčo.)

Prozatím posloužím pouze informací, že jsem Optimus v BIOSU (A15)
vypnul, ve stávajícím systému jsem měl nějaký xorg.conf, který jsem
musel smazat, spustil jsem nvidia-xconfig a následně mi normálně funguje
externí monitor jako dříve. Tedy jakmile nabootuju, tak mám mezi
interním panelem a externím monitorem Nvidia Twinview nebo jak se tomu
nadává. Jedu ovšem Debian Sid, tedy nvidia 304.48-1.
Nemám pocit, že by to baterky něja extrémě žralo, ale asi to bude více
než Intel (jinak by jí tam nedávali :).

Na Optimus se dostanu, až pořeším jinou věc, která mě točí daleko více.
Nevím proč, ale CPU governor ondemand má nastaveno nízko maximální takt,
takže to jede jako šnek. Když nabootuju s AC adapterem, tak jsem měl ve
výstupu cpufreq-info limit asi 1.8GHz (místo 2.5) Jakmile vytahnu
adapter a byť i ho zastrčím zpět, tak je tam 800MHz, tedy nejnižší možný
takt. Takže ač teď jedu na AC, tak mám:

bobek:~# cat /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq
800000

Zatím aspoň tak.

BTW: Ještě si musím zanadávat. Měl Dell nas*** - jsem byl již připraven
na upgrade BIOSu přes libsmbios dellBiosUpdate a vono ve finále přestali
podporovat vytažení toho .hdr souboru z upgradovacího .exe archivu.
Takže jsem musel nabootovat Hiren's Boot CD a udělat upgrade v Live
Windows :( - taková potupa.

--
Zito