Dvě grafiky (intel + nvidia optimus), výstupy na dokině

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Pondělí Listopad 5 11:38:59 CET 2012

Dne 5.11.2012 09:31, Václav Ovsík napsal(a):
> Ahoj,

> :)
> Nápodobně, mám ho od čtvrtka.

Sice mě to pobavilo, ale nepotěšilo :-(

> [...]
>     3         1050624       976773134   465.3 GiB   8E00  Linux LVM
>
> Po zkopírování asi 20LV a zaplnění disku jsem zjistil, že takto nelze
> nainstalovat grub 2 (legacy), neb chce BIOS boot partition. Neřešil jsem
> a rozchodil EFI boot (grub-efi), protože jsem s tím měl již zkušenost
> z HP ProBooku. Píšu to sem, protože netuším jestli to nemůže mít nějaké
> dopady na následné chování. Prostě bootuju přes EFI.
> (Ten dementní BIOS se kousal při pokusu vybrat grubx64.efi, tak jsem no
> nakopíroval jako boot.efi do kořene EFI part. a napsal to do BIOSu růčo.)

Doufám že ne moje znalosti o EFI končí u toho, že si možná vzpomenu co
ta zkratka znamená a něco o klíčích od MS. Neměl jsem odvahu tu volbu
vůbec zapínat. A jak to tak vidím, asi ji mít nebudu.

> Prozatím posloužím pouze informací, že jsem Optimus v BIOSU (A15)
> vypnul, ve stávajícím systému jsem měl nějaký xorg.conf, který jsem
> musel smazat, spustil jsem nvidia-xconfig a následně mi normálně funguje
> externí monitor jako dříve. Tedy jakmile nabootuju, tak mám mezi
> interním panelem a externím monitorem Nvidia Twinview nebo jak se tomu
> nadává. Jedu ovšem Debian Sid, tedy nvidia 304.48-1.
> Nemám pocit, že by to baterky něja extrémě žralo, ale asi to bude více
> než Intel (jinak by jí tam nedávali :).

verzi mám také 304.48-1
nvidia-xconfig, heleme se přece jenom informační přínos (diky :-).
Nvidia kartu jsem už 8 let nekonfiguroval. Nějak jsem si zvykl
naistaluji balík, prolétnu konfigurační soubor a ono to prostě funguje :-)

Důležitá informace je že to někde funguje, alespoň nějak :-)

vyzkouším až po práci, je to pracovní mašina.

> Na Optimus se dostanu, až pořeším jinou věc, která mě točí daleko více.
> Nevím proč, ale CPU governor ondemand má nastaveno nízko maximální takt,
> takže to jede jako šnek. Když nabootuju s AC adapterem, tak jsem měl ve
> výstupu cpufreq-info limit asi 1.8GHz (místo 2.5) Jakmile vytahnu
> adapter a byť i ho zastrčím zpět, tak je tam 800MHz, tedy nejnižší možný
> takt. Takže ač teď jedu na AC, tak mám:
>
> bobek:~# cat /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq
> 800000

<ced na errol>cat /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq

2501000

ii  cpufrequtils       008-1       amd64

<ced na errol>cat /proc/cpuinfo

                                  /home/ced pts/1 11:20 11/05/12
processor	: 0
vendor_id	: GenuineIntel
cpu family	: 6
model		: 42
model name	: Intel(R) Core(TM) i5-2520M CPU @ 2.50GHz
stepping	: 7
microcode	: 0x28
cpu MHz		: 800.000
cache size	: 3072 KB
physical id	: 0
siblings	: 2
core id		: 0
cpu cores	: 2
apicid		: 0
initial apicid	: 0

jaký máš nastavený cpu regulátor?
mám ondemand

> Zatím aspoň tak.
>
> BTW: Ještě si musím zanadávat. Měl Dell nas*** - jsem byl již připraven
> na upgrade BIOSu přes libsmbios dellBiosUpdate a vono ve finále přestali
> podporovat vytažení toho .hdr souboru z upgradovacího .exe archivu.
> Takže jsem musel nabootovat Hiren's Boot CD a udělat upgrade v Live
> Windows :( - taková potupa.

Já to zvládl přez flashDisk s DOSem. Jen to chtělo nahrát soubory s
updatem biosu do fat16, na fat32 (vfat?) to padalo. Docela peklo, v
kombinaci chyb biosu, desky a linuxového kernelu mi padal instalátor
debianu. Když nabootovalo jádro poprvé, tak jsem se lekl že je to kernel
panic, protože to bylo samé error a warning. Teď zbyla jen jedna hláška,
něco o pci line, a asi si najdu co znamená.