Zalohovaci software

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Listopad 6 10:47:03 CET 2012

	Dobry den,

premyslim jaky zalohovaci software pouzit pro sve domaci pocitace
a notebooky. Mam nekolik docela dobre pripojenych a trvale bezicich pocitacu.
V soucasne dobe je zalohuju jen lokalne - mam zvlast disk, na nem zalohu
vytvorenou pres rsync, a vzdycky v noci jen vytvorim strom hardlinku (cp -l)
a udelam pres neho dalsi rsync.

	No ale premyslel jsem o tom, ze bych ty stroje zalohoval navzajem
po siti, abych treba nejakym elektrickym vybojem neprisel o data v jednom
pocitaci. Tady uz se mi rsync moc nelibi, protoze pro zachovani pristupovych
prav a podobne by na obou stranach musel bezet pod rootem, a pripadny
bezpecnostni problem na jednom pocitaci by se mohl roznest i na ty ostatni.

	Co byste pouzili? Moje pozadavky asi jsou

- zalohovani po siti
- sifrovany a autentizovany prenos a nejlepe i ukladani
- moznost zobrazit si data i na jinem pocitaci nez ze ktereho se uklada
	(po zadani nejakeho hesla/passphrase)
- inkrementalni zalohy
- zalohovani pristupovych prav a nejlepe i extended atributu (SELinux kontexty)
- rozumna efektivita vyuziti sirky pasma site (aspon jako ma rsync)
- moznost vyclenit nektere adresare ze zalohovani (jsou velka data ktera
	i tak mam na vice mistech z jinych duvodu, tak zalohovat nepotrebuju).
- pokud by storage back-end nemusel bezet pod rootem, bylo by to uplne
	skvele.

	Dival jsem se letmo na Baculu a Amandu, mate s tim nejake zkusenosti?

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |
Please don't top post and in particular don't attach entire digests to your
mail or we'll all soon be using bittorrent to read the list.     --Alan Cox