SMS

Tomas Vondra tv na fuzzy.cz
Čtvrtek Říjen 25 18:28:57 CEST 2012

Dne 25.10.2012 16:55, Vladimir Macek napsal:
> Zdravím,
>
> určitě jste někdo z vás byl postaven před požadavek, aby váš linuxový
> server spolehlivě přijímal SMS zaslané z mobilů a taky případně SMS
> na
> mobily odesílal. Třeba pro sběr dat z terénu.
>
> Jde mi o objem jednotek, max. desítek týdně od omezené množiny čísel,
> ale
> to asi není zcela podstatné.
>
> Pokud jste se s tím úspěšně poprali, jaké řešení jste zvolili? Na
> jaké ceně
> jste skončili?

> [...]

Existuje několik možností:

1) připojení vlastního telefonu - Pokud pořídíte dostatečně profláknutý
model,
mělo by to jít ovládat standardně ze shellu pomocí gnokii a podobných
nástrojů,
případně si napsat něco jednoduššího vlastního. Má to ale velkou
nevýhodu že vám
to buď bude "trčet" ze serveru nebo to napojíte na USB port uvnitř ale
pak case
funguje jako moc pěkná Faradayova klec, takže signál hrozný. A i když
to necháte
venku tak většina serveroven na tom se signálem není nic moc.

2) on-line služba - Existují placené služby které vám umožňují SMS
přijímat přes
jednoduché API - kdysi jsem používal sms-operator.cz, mělo to XML API
přes které
se SMS daly odeslat po jedné nebo hromadně, šlo je přijímat apod.
Posílaly se na
společné číslo s nějakým prefixem (čímž se daly odlišit aplikace
apod.). Určitě
existují i další služby a aktuální ceny mi přijdou dost přijatelné -
když uvážíte
kolik bude stát telefon a čas na vyzkoumání něčeho vlastního ...

Tomas