RE: Gentoo je dostupné jen z lokální sítě

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Úterý Říjen 30 10:31:57 CET 2012

Ověřil bych si, že není v /etc/ssh/sshd_config nastaveno poslouchání pouze
na lokálních IP, i když za firewallem by to snad mohlo být i jedno. A taky
jestli není na ADSL nějaký pravidlo blokující komunikaci.
A síť by se neměla nastavovat na loopback interface ale na klasickým eth. Na
novějších Gentoo je síť v globálním konfiguráku net, u staršího se asi musí
vytvořit net.eth0 (hádám). Obsah asi takto nějak:
config_eth0="192.168.0.5 netmask 255.255.255.0"
routes_eth0="default via 192.168.0.1"
Případně do init.d ještě udělat symlink z net.lo na net.eth0, ať ho taky
startuje. Ale myslím, že už před pěti lety se Gentoo konfigurovalo stejně na
jedno místě /etc/conf/net a tam jednotlivý adaptéry.

PS: Předpokládám, že pět let staré Gentoo nebylo aktualizováno. Pokud ano,
tak není problém cokoliv doinstalovat a zkompilovat novější kernel.