Gentoo je dostupné jen z lokální sítě

Jandl jandl na knihovnahk.cz
Středa Říjen 31 17:06:27 CET 2012

vsadil bych vis na nastaveni modemu nez na specialni kompilaci kernelu
na nejakem zarizeni uz nevim jake znacky ale byl to modem pro UPC takze asi nejaka optika (nebyl jsem tam fyz.) a nastaveni port forwardu absolutne k nicemu a vrtat se mi v tom telnetem nechtelo

ale na ADSL modemech Zyxel H660... tak neco, je potreba nastavi portforwad + jeste firewall filter
(no je to celkem logicke kdyz je v modemu linux s iptables ale mohli tam udelat nejaky scriptik který se o to postara)

Teoreticky jestli je to net od O2 tak uz jsem slysel ze davaji IPv6 ale nevidel jsem, pokud tam není ale
ip addr
vypise i nejake ty lokalni ipv6 adresy vyguglil bych jak v gentoo vypnout ipv6 ...

v nejhorsim pripade myslim ze by tam byl treba firewall ktery by mel povolenou jen LAN
iptables -vnL
iptables -t nat -vnL
idealne to ten prikaz nenajde nebo to vypise ale všude bude ACCEPT a zadna pravidla

nehledal bych slozitost tam kde není
PJ

-----Original Message-----
From: linux-bounces na linux.cz [mailto:linux-bounces na linux.cz] On Behalf Of Tomáš Krbec
Sent: Wednesday, October 31, 2012 4:33 PM
To: Diskuse o Linuxu v cestine
Subject: Re: Gentoo je dostupné jen z lokální sítě

Zdravím,

díky za rady. Abych to shrnul, tak až se zase k serveru dostanu, tak plán mise bude:
1) prověřit dosažitelnost vnějšího rozhraní ADSL modemu z internetu
2) prověřit správné nastavení přesměrování portů na modemu
3) prověřit nastavení sítě (/etc/conf.d/net.lo, /etc/conf.d/net.eth0 resp.
/etc/conf.d/net)
4) nslookup
5) zkontrolovat /etc/ssh/sshd_config, jestli sshd naslouchá na správných rozhraních - hmm, to asi bude OK, když se k tomu serveru připojuji přes putty z windows stanice
6) zapsat si, co ukazuje route -n
7) zapsat si, co ukazuje ifconfig
8) zkusit telnet na nějakou venkovní IP adresu
9) prověřit /etc/hosts
10) prověřit /etc/resolv.conf
11) zkusit najít konfiguraci zkompilovaného kernelu a zjistit, zda není nějak divná

Ještě otázky: nemůže mít na toto chování vliv nějaké nastavení v /etc/sysctl.conf ?
Půjde snad z nainstalovaných (pevně doufám, že tam jsou) zdrojáků případně zkompilovat nový kernel? Bez fungujícího internetu?
Nějaké další návrhy?

Díky moc všem za pomoc

S pozdravem
Tomáš Krbec