KVM a priradenie IP adresy virtualnemu stroju

Petr Vávra petr na 4www.cz
Neděle Září 16 00:30:00 CEST 2012

On 15.9.2012 14:11, Martin Tiršel wrote:
> Zdravim,
>
> mam tu ubuntu 12.04 server, cez virt-manager na lokale som si naklikal
> jeden virtual (tiez Ubuntu server), nainstaloval a nasledne naklonoval
> dalsi virtual. Otazka je, ako mozem teraz nastavit inu IPcku tomu
> virtualnemu stroju nez ho prvy raz spustim? Kedze bol naklonovany, IP
> bude mat rovnaku ako originalny virtual z ktoreho som spravil kopiu.
>
> Ake su teda moznosti? Jedna je urcite ta, ze mountnem partisnu z LV
> (LVM) a prepisem IPcku v /etc/network/interfaces, ale to mi pride dost
> [...]
Novy virtual, byt naklonovany, bude mit jinou MAC adresu virtualni
sitovky. Takze bych ho normalne zapnul, v /etc/network/interfaces ta
nova MAC adresa urcite nebude, takze kolize IP adresy nenastane, sitovka
se nejspis nespusti vubec, nebo pokud je tam nejaky network-manager, tak
nejspis zacne tahat adresu po DHCP, pripadne si pro novou MAC adresu
udela eth1 (misto puvodni eth0 - priklad) a na te zapne DHCP klienta. Na
zapnutem stroji uz se zaridite podle potreby - treba tim virt-managerem
pres konzolu virt. stroje.

Pokud chcete mit 200% jistotu, ze nic nezborite, zapnete ho bez
virtualni sitovky.

Snad takove reseni nikoho nepobouri, jako zbytecne slozite. Samozrejme
metoda mountnout a spravit funguje taky, jen nezapomente na to, ze krome
IP musite zmenit i MAC.

Petr Vavra