jakou UPS pro linux se zapinanim po uplnem vybiti

Michal Rybárik michal.rybarik na alternet.sk
Neděle Září 23 13:22:51 CEST 2012

Zdravim

> Resim zalohovani dvou malych serveru.
> Potrebuju UPS, ktera pri vypadku vypne 2 servery a po zapnuti je zase
> zapne. Zatim jsem to resil pres zapnuti jednoho serveru a druhy pres
> wake-on-lan, ale stava se ze UPS (APC) se nezapne po uplnem vybiti
> baterek. Problem je, ze do serverovny nema nikdo pristup, pouze
> majitel firmy.
> Muze mi nekdo z vlastni zkusenosti poradit konkretni typ UPS, ktera se
> i po uplnem vybiti po nabehnuti el. energie zase sama zapne?

Pouzivame niekolko desiatok (~50ks) UPSiek APC BackUPS a v 99% pripadoch
sa vzdy zapnu same. Ked som rozmyslal co malo spolocne to 1% pripadov
kedy sa to nestalo, tak sa zda ze to bola kombinacia tychto veci
1) stary model UPS (kupovane okolo 2004-2005)
2) velmi nizka zataz zapojena na UPS (~15 W)
3) nepouzity datovy kabel a killpower

V pripade ze mame BackUPS pripojenu datovym kablom k linuxu na ktorom
bezi korektne nakonfigurovany apcupsd, tak som este nezazil pripad zeby
sa to nerozbehlo. Korektne nakonfigurovany apcupsd je taky, ktory pred
uplnym vybitim baterii spravi shutdown pripojeneho stroja a potom posle
UPSke signal killpower, na zaklade ktoreho upska vypne vystup a tym
zhodi zariadenia ktore su za nou zapojene, a sama seba hodi do stavu v
ktorom caka na nabeh napajania (medzicasom jej striedavo preblikavaju
LEDky). Samozrejme sme apcupsd pouzivali/pouzivame aj v sietovom rezime,
kedy jeden stroj je pripojeny datovym kablom k UPS, a dalsie sa o
potrebe shutdownu dozvedia od neho po sieti. Ziaden wake-on-lan sme tam
nikdy nemali. Pri pouziti killpower je treba iba to, aby sa server vedel
sam zapnut po vypadku napajania (power-on after power-fail).

Ak su to dolezite stroje, tak by som snad odporucil modelovu radu
SmartUPS ktora je drahsia ale primarne pocita s tym ze bude napajat
dolezitejsie zariadenia (servery), naproti BackUPS ktora je primarne pre
workstations.

M.R.