Domaci videa

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Středa Duben 10 14:34:58 CEST 2013

Vladimir Macek napsal(a):
> Zdravím,

Taktéž zdravím

> pochlubte se, jakým linuxovým nástrojem a jakými přepínači upravujete
> neefektivně kódovaná videa z kamer a foťáků pro _archivaci_ a _sledování_?

Já mám možná trochu jíné priority. Videa hlavně uploaduju na vlastní
server na internetu pro rodinu a známé. Po různých pokusech s
mencoderem, vytvíření divx/xvid a řešení problémů s kodeky jsem to
vzdal. Do webového fotoalba jsem dal přehrávač na FLV. Ty vytvářím zhruba:

ffmpeg -y -i $src -ar 11025 -s 640x480 -qscale 1 $dst

Pěkný parametr je qscale. Nemusíte přemýšlet, kolik je optimální
bitrate. Začnete na 1.0, zkusíte převod a pokud se vám nelíbí velikost a
kvalita je ještě slušná, tak ho trochu snížíte.
U starého foťáku, který dělal MOVy, podle všeho jako izolované JPEGy,
byla takto úspora cca 50% při qscale 1.

L.