Je config take GPL?

Petr Pisar petr.pisar na atlas.cz
Středa Srpen 7 19:43:11 CEST 2013

On 2013-08-07, Adam Pribyl <pribyl na lowlevel.cz> wrote:
> Nejak nejsem schopen si odpovedet na otazku ze subjetku, zda konfigurace
> napr. linuxoveho jadra, kterou vygeneruji je pod GPL a musi se
> distribuovat se zdrojovym kodem ci ne. Predpokladal jsem, ze odpoved
> snadno najdu, ale zatim jsem se asi netrefil do otazky, nebo je tato
> otazka zcela spatna.
>
> Procetl jsem GPL FAQ, nejblize je asi tato:
> https://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.cs.html#DistributeExtendedBinary ale
> stale mi to neni jasne. Vsude se mluvi o zdrojovem kodu a jeho
> modifikacich. Ale napr. .config jadra neni v pravem slova smyslu kod a
> [...]
Vsechno, co jste napsal, je pravda. Vami vytvoreny .config nema obecne
GPL licenci, ale GPL licence (od verze 3) vyzaduje, aby byly dodany
vsechny materialy (v otevrene podobe), ktere jsou porebne pro vytvoreni
sirene binarnky. To logicky zahrnuje i .config, protoze bez nej si
uzivatel tezko vyrobi ekvivalentni binarku.

-- Petr