Je config take GPL?

Středa Srpen 7 20:42:54 CEST 2013

On Wed, 7 Aug 2013, Petr Pisar wrote:

> Vsechno, co jste napsal, je pravda. Vami vytvoreny .config nema obecne
> GPL licenci, ale GPL licence (od verze 3) vyzaduje, aby byly dodany
> vsechny materialy (v otevrene podobe), ktere jsou porebne pro vytvoreni
> sirene binarnky. To logicky zahrnuje i .config, protoze bez nej si
> uzivatel tezko vyrobi ekvivalentni binarku.

Hmmm... jediná část v GPLv3, která se mi jeví jako relevantní, je
následující definice:

"The 'Corresponding Source' for a work in object code form means
all the source code needed to generate, install, and (for an executable
work) run the object code and to modify the work, including scripts to
control those activities."

Řekl bych, že totéž v zásadě požaduje už GPLv2, kde se píše:

"The source code for a work means the preferred form of the work for
making modifications to it.  For an executable work, complete source
code means all the source code for all modules it contains, plus any
associated interface definition files, plus the scripts used to
control compilation and installation of the executable."

Myslím, že konfigurační soubor lze oprávněně považovat za "script used to
control compilation".

V každém případě nemám pocit, že by vytvoření konfiguračního souboru byla
natolik tvůrčí činnost, aby bylo smysluplné dělat nějaká drahoty s jeho
přibalením ke zdrojákům, a vážně bych pochyboval o dobrých úmyslech
kohokoli, kdo by takové drahoty dělal.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /