Vhodne distro

Miroslav Lednicky miroslav.lednicky na fnusa.cz
Neděle Prosinec 1 21:16:26 CET 2013

Zdravim vas,

uzasny namet na flame. ;-)

Osobne bych se podrzel nejake deb distribuce (Ubuntu LTS nebo Debian),
preferuji Ubuntu server LTS.

A proc?

Lze delat prubezne major upgrady a LTS pro server ma podporu 5 let.
Takze nemusite cekat 14 dni, nez vyjde nejaka nova verze, kdyz je za
rohem. Nainstaluji aktualni a pak ji upgradnu na novou LTS.

Major upgrade pro RH distribuce oficialne udelat nejde. Neoficialne
to admini obcas delaji.

Deb distribuce maji take podstatne sirsi nabidku balicku primo
z distribuce a nemusite hledat v neoficialnich zdrojich.

Ale kazdemu vyhovuje neco jineho, osobne jsem zacal na Slackware,
pak RH, debian, Ubuntu, Centos a nakonec pokorne zpet k Ubuntu,
kde zustavam z vyse uvedenych duvodu. ;-) Aktualne se staram o servery
na Debianu, Centosu a Ubuntu. Serverova verze Ubuntu mi vyhovuje
nejvice. Debian mi pripada prilis konzervativni a Centos je pro ty,
kteri jeste nezkusili debiani distribuce. ;-)

Ale nekomu, kdo je zvykly na RH distribuce bude mozna chvili trvat,
nez se zorientuje, kde co je a jak to systemove upravit.
Ale je to jen o zvyku.

Preji hezky den

Miroslav Lednicky