Centos6 - pravidelna zmena inode numbers v /boot/efi/EFI

Úterý Prosinec 3 11:28:54 CET 2013

On Tue, 3 Dec 2013, Petr Simek wrote:

> na Centos6 se mi kazdy tyden nekdy v pondeli nebo v utery rano zmeni
> vsechny inode numbers u souboru a adresaru v /boot/efi/EFI . Obsah
> se nezmeni. Adresar /boot/efi je /dev/sda1 s filesystemem vfat .

Důležitá je ta poslední věta. Na vfat jsou čísla inodů fiktivní a určité
číslo platí jen po dobu, po kterou je určitý inode nakešovaný. Přes víkend
se spouštějí různé úlohy, které procházejí celý souborový systém. Myslím,
že asi dojde k tomu, že keš propláchnou, a tudíž se stará čísla zapomenou
a přidělí se nová.

Kdysi dávno v Linuxu existoval souborový systém umsdos, který uměl nad
(V)FAT implementovat unixové věci jako např. persistentní čísla inodů, ale
cca od 2.6 už není podporovaný.

PS: První odkaz, který Google vrátil v odpovědi na "vfat inode", byl
<http://stackoverflow.com/questions/4667290/inode-number-is-changing>.
Dotaz se sice týká změny po novém přimontování, ale ta podstatná
informace, že čísla inodů nejsou persistentní, je v odpovědi zmíněna.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /