Squeeze -> Wheezy

Jaroslav Aster orm na humlak.cz
Pátek Prosinec 20 15:35:59 CET 2013

Dobrý den,

tento dotaz by bylo lepší poslat do české konference Debianu, určitě by
se tam našlo více lidí co by vám odpovědělo.

On Fri, 2013-12-20 at 10:47 +0100, Vladimir Macek wrote:
> [...]
>

> Protoze se chystam na upgrade na Wheezy, kamarad mi ohlasil, ze u sebe mel
> problem s chybejicim 'auto eth0'. Domniva se, ze ifup -a na Wheezym
> rozhrani bez 'auto' vynecha, zatimco na Squeezu ze to toleroval.
>
> Skoro urcite jsem nechal tu konfiguraci tak jak to instalator vyrobil, jen
> jsem menil cisla. Tomu napovida i to, ze onen kamarad to me v interfaces
> podobne.
>
> Googlil jsem o tom problemu vice info, ale neuspesne. Z porovnani manpage
> se mi taky nepodarilo neco vycist.
> Setkal se nekdo z vas s tim? Narazili jste pri upgradu?

Při upgradu jsem se s tím nesetkal. Na serverech, u rozhraní se
statickou konfigurací, používám vždy auto a totéž bych doporučil i vám.
Odstraňte allow-hotplug a přidejte auto eth0. To allow-hotplug je
definice třídy, u ifup je to parametr --allow, na serveru to není
potřeba. Dobře je to popsané v manuálové stánce souboru interfaces.

> Ma nekdo z vas v hlave i jine zadrhele, ktere musel resit pri tomto upgradu?
>
> Pouzivam Squeeze i na KVM hostiteli (i guestech). Nejaky problem s tim?

Upgradoval jsem desítky počítačů ze Squeeze na Wheezy, různý hw a různé
stáří prvotní instalace a narazil jsem jen na jeden problém a to s
grubem. Nový grub se mi nevešel do vyhrazeného místa na disku, sektory
před první partition. Bylo to u pár systémů, které jsem instaloval před
více než 6 lety a které mají začátek první partition na 64 sektoru, mají
raid a lvm. Nové systémy mají standardne začátek na 2048 a tam je to ok.
Pokud není potřeba hledat jádro nad raid a lvm, tak se grub vejde i do
64 sektorů.