Zkušenosti s btrfs

Petr Baláš petr na balas.cz
Čtvrtek Prosinec 26 10:55:02 CET 2013

Zdravím

Jaké máte zkušenosti s btrfs v ostrém provozu?

V současnosti mám na serveru 2 stejné disky, na každém 3 oddíly
(system, swap, /home) a ty jsou v RAID (3x zrcadlo, po oddílech,
bez LVM). Jeden disk právě odchází a tak zvažuji, zda nevyzkoušet
btrfs. Nasazoval bych jej jen na /home a jako zrcadlo (-d raid1).
Hodně se mi líbí, že všechny data by byly zabezpečeny checksumy
a že díky nim se dá rozpoznat který disk má správná data, ostatní
pokročilé možnosti snad ani nepotřebuji (časem možná deduplikace
ale na první pohled bych řekl, že ta není ještě úplně důvěryhodná :-) ).
Co ale požaduji je bezproblémová výměna disku v případě problémů
(dnes fyzicky vyměním disk, vyrobím stejné oddíly a mdadm --add ...
a jedééém, u btrfs zkušenosti nemám a články o btrfs toto taky
zrovna moc neřeší).

Debian stable, kernel si přeložím poslední, btrfs-tool jsou v Debianu
0.19+2012032 (má smysl si shánět novější?). 32bit, 4GB RAM

--
Petr Baláš - petr at balas dot cz