Fwd: Runlevel 3 zobrazi cernou obrazovku - problem s frambufferem?

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Pondělí Únor 25 14:19:27 CET 2013

Optimus nvidiácký newspeak jak říci,  že máte více grafických karet,
které mohou běžet zároveň.

Tedy ne tak docela. Záleží co máte za konfiguraci. Většinou je to tak,
že Intel grafika obsluhuje výstupy LVDS (na notebooku) a analogový VGA a
nVidia ten zbytek. Pokud je vypnutý, tak nVidia vše. Pokud máte HW
progresivní, tak ta nVidiácká nejde vypnout, takže nejde docílit toho,
aby intel obsluhoval vše (záleží na nastavení videomatice).

Pokud Vám stačí jen dva výstupy, tak v biosu (UEFI) zakažte optimus a
budete mít jen nVidia grafiku, která bude moci na všechny výstupy (a
odinstalujte Intel ovadače, nejsou potřeba).

Pokud chcete 3 až 4 výstupy, tak potřebujete rozběhnou 2 X-servery.
Klíčová slova jsou hybrid graphics, bbswitch (power management) a
volitelně bumblebee (pokud Vám stačí 2 monitory a máte kliku, že na nich
jde pustit výstup z nVidie.).
Ale jak psal jeden člen této konference chce se to pak o nVidii starat,
jinak vám to sem tam spadne nebo něco podobného. Jo, pro jeden desktop
(hejbání s myší bez nutnosti přepínat X-server) je potřeba patch pro
Intel grafiku.

A také případně prohledejte archiv této konference.

ced