Notifikace v clusteru

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Únor 25 16:26:15 CET 2013

Pavel Kankovsky wrote:
: On Fri, 8 Feb 2013, Jan Kasprzak wrote:
:
: > 	Mam cluster stroju (radove desitky), a tyto stroje si navzajem
: > rozesilaji nejake informace (cachovani ruznych dat, invalidace
: > techto cachi a vselijake dalsi udaje). [...]
: > - UDP je nespolehlive, pokud nedorazi na nektery uzel zprava o invalidaci
: > 	neceho, pouziva tento starou hodnotu, i kdyz by nemel.
:
: Pokud je důležité, aby všichni viděli to samé a nevznikaly problémy, že
: si jeden stroj myslí něco jiného než druhý, tak by možná bylo vhodné
: použít něco jako Corosync (ten by zároveň sám od sebe řešil problémy
: s tím, jak zařídit připojení nových strojů do clusteru a odpojování
: z něj). Ale možná by to byl kanón na vrabce.

	No, hlavne nevim jestli corosync je urceny pro klastry o desitkach
uzlu - myslel jsem ze to je spis na ty H-A klastry. A taky mam teda
s corosyncem spojeny dojem - nevim nakolik podlozeny - ze je to obrovsky
moloch. Myslim ze jsem s nim nekdy rozchazel cluster-LVM, a byl to
takovy bastl, ze jsem nakonec to diskove pole rozdelil na dve pulky,
a kazdy stroj si natvrdo pres neklastrove LVM spravoval tu svoji.

: > - multicastovych zprav uz je docela dost - nekolik za sekundu
:
: V textu z roku 1995 (článek o protokolu Totem, který je používán
: zmíněným Corosyncem) je 400 jednokilobajtových zpráv/s označeno jako
: "malá zátěž". :)

	Nojo, co uz.

	Zkusenosti s 0MQ teda nikdo nemate?

-Y.

| New GPG 4096R/A45477D5 - see http://www.fi.muni.cz/~kas/pgp-rollover.txt |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |
Please don't top post and in particular don't attach entire digests to your
mail or we'll all soon be using bittorrent to read the list.     --Alan Cox