Problem s fontom v KDE4 (Fedora 17)

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Úterý Leden 1 14:54:39 CET 2013

On Tue, Jan 01, 2013 at 11:47:50AM +0100, Leonardo wrote:

> Assalám alajkum,
> Vážený pane kolego doporučuji Vám učebnici "Základy moderní spisovné
> arabštiny, dil I." a nalistovat stranu 30 kde najdete arabské čislice a tyto
> se naučit :-) a nebo
> méně pít alkoholické nápoje :-) a nebo
> v nabídce kde4 najít systemová nastavení (System settings) zde zde kliknout (v
> debianu) na ikonku "země/region a jazyk" potom vybrat záložku Číslice
> (numbers) a nastavit Arabic (123456789) (only tedy ne! Arabic-indic a
> podobně).
> At Vám Bůh pomáhá a vede světem KDE4 a linuxu vůbec.

> [...]

Neviem či to pomohlo pôvodnému pisateľovi, ale mne nie.
Nepoužívam KDE, ale mám pár aplikácií s qt rozhraním, (napr. vlc) a
práve na ňom som si to dnes všimol, že mi to robí tiež.

 $ locale
 LANG=sk_SK.UTF-8
 LC_CTYPE="sk_SK.UTF-8"
 LC_NUMERIC="sk_SK.UTF-8"
 LC_TIME="sk_SK.UTF-8"
 LC_COLLATE="sk_SK.UTF-8"
 LC_MONETARY="sk_SK.UTF-8"
 LC_MESSAGES="sk_SK.UTF-8"
 LC_PAPER="sk_SK.UTF-8"
 LC_NAME="sk_SK.UTF-8"
 LC_ADDRESS="sk_SK.UTF-8"
 LC_TELEPHONE="sk_SK.UTF-8"
 LC_MEASUREMENT="sk_SK.UTF-8"
 LC_IDENTIFICATION="sk_SK.UTF-8"
 LC_ALL=

Keď nastavím, iné locale (LC_ALL=C, prípadne LC_ALL=cs_CZ), tak čísla
zobrazuje vporiadku (zaujímavé je, že nie všade ich mám rozbrazené
chybne v tom vlc, ale na väčšine miest sú chybne)

Skúšaním sa mi podarilo urobiť to, že treba nastaviť LC_NUMERIC a
LC_TIME (lebo aj dátumy zobrazuje zle).

V locale by to nemalo byť, už dávno nebol aktualizovaný a hlavne nemá
problém žiadna (žiadnu som neobjavil) Gtk aplikácia a tých používam
väčšinu.

vlc nepoužívam veľmi často a tak neviem, či to začalo dnes, alebo
odkedy. Verzia qt je 4.8.4 vlastná kompilácia, keďže používam Gentoo.

Pre zaujímavosť som odskúšal aj iné qt aplikácie dodávané priamo s
knižnicou: qtconfig, designer, linquist a v nich to tiež zobrazuje
chybne. Ale nie všade, len tam kde je zobrazovanie nastavené, že
vypisuje čísla, Tam kde je to vrámci textu, tak zobrazuje správne
arabské čísla. Chybné sú: spin buttony, výbery dátumu a času, dátumový a
veľkostný stĺpec, v zozname súborov a určite aj iné, len som ich
neidentifikoval.

Škoda, že už nemôžem skúsiť downgrade balíčkov qt, ale zistil som, že
v portage strome, je to už jediná verzia.

PS: Že by vývojári qt presunuli Slovensko niekde na blízky východ, či až
ku Indii?

--
Marián Čavojský