Debian Wheezy - lze změnit amd64 na i386?

d.petr d.petr na post.cz
Úterý Červenec 16 10:12:18 CEST 2013

Tenhle návod jsem viděl. Je mi jasné, že by měl být nejdůvěryhodnější.
Ale to bootování ze záchranných disků, převod všeho hned, ... Ten návod
je, podle mne, pro starou verzi Debiana (už podle verze jádra), která
ještě neměla multiarch a v podstatě jiná cesta asi nebyla. Teď by to ale
mělo být určitě jednodušší, stačilo by prohodit formálnost těch dvou
architektur (která je primární a která přidaná), zbytek by už byl
proveditelný normální cestou. Ale nějaký jednoduchý návod na prohození
architektur jsem zatím nenašel.

K i386 chci přejít, protože mám programy vyžadující i386. Zatím mám
multiarch, ale při instalaci čehokoliv se mi nabízejí nejdřív i386kové
verze, navíc je tu spousta knihoven dvakrát (verze pro každou
architekturu s typicky debianními širokými závislostmi, takže jsou to
skutečně velké hromady), ... a taky jsem se dočetl, že amd64 nepřináší v
podstatě nijak výrazné výhody (a někdy vůbec žádné). Amd64 jsem původně
nainstaloval "abych šel s dobou" a s i386 jsem nepočítal ani jako
multiarch. To se ovšem ukázalo jako špatný odhad a teď to jen otravuje.

Každopádně díky za odkaz.
PM