Použití cut - výpis seznamu uživatelů samby

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Středa Červen 12 16:54:57 CEST 2013

Dne st 12. června 2013 Martin Blaha napsal(a):
> Nejsem si jist, ale zdá se mi že pdbedit -L vypisuje uživatele z passwd
> a ne všichni jsou přidáni v sambě
> Vypíše mi i uživatele root a firebird, které jsem smbpasswd -a určitě
> nepřidával
>
> Martin

Jsem si naprosto jist, že pdbedit vypíše všechny uživatele podle toho, jak
je nastaven password backend v sambě, bez ohledu na passwd. Takže pokud
je nastaven tdbsam, vypíše uživatele podle passdb.tdb. Při instalaci
samby (nebo při automatickém převodu z původního smbpasswd) se jaksi do
passdb.tdb systémoví uživatelé přidali automaticky.

Jinak je možné pdbeditu zadat libovolný jiný zdroj, se kterým má pracovat,
než který je zrovna aktivní podle nastavení samby - například:

  pdbedit -L -b tdbsam:/var/lib/samba/passdb.tdb

A ještě by se mohlo hodit vědět, že je možné pdbedit říci, aby výpis byl
ve starém známém formátu smbpasswd:

  pdbedit -LW

Slavek