Notifikace v clusteru

Neděle Březen 3 12:44:49 CET 2013

On Thu, 28 Feb 2013, Jan Kasprzak wrote:

> 	No a teda byl by nejaky priklad na tu nizsi vrstvu? Jakou
> vyhodu mi to prinese proti tomu co mam ted, cili proti primemu
> zasilani multicastovych packetu?

Už jsem to psal: u všech odeslaných zpráv bude zajištěno, že budou
spolehlivě doručeny všem živým uzlům clusteru a to na všechny uzly ve
stejném pořadí.

S tím se dá např. elegantně implementovat distribuované zamykání:
Když chci něco zamknout, tak rozešlu žádost o zámek a čekám, až se
distribuuje a vrátí se mi zpátky. Pokud mne někdo jiný předběhnul se svou
žádostí, tak zámek drží on a já čekám, až ho uvolní, jinak držím zámek já
a můžu pokračovat. Všichni vidí stejné pořadí zpráv, a tudíž se všichni
v každém okamžiku shodnou na tom, kdo zámek právě drží. (Pak je ještě
potřeba dořešit inicializaci stavu nově příchozích uzlů a zotavení
v případě, že nějaký uzel odpadne v době, kdy zámek drží.)

> 	Idealni by samozrejme bylo pokud bych ta data k rozposilani
> do toho mohl davat v Perlu, a jejich zpracovani taktez.

Nějaké perlí rozhraní na příslušnou knihovnu (libcpg) je tady
<https://github.com/cventers/perl-Corosync-CPG>
ale už na to delší dobu nikdo nesáhnul, tak nevím, v jakém je to stavu
a jak dobře to funguje s aktuálním Corosyncem.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /