jak vypnout IPv6 Privacy Extensions (v Ubuntu 12.04)?

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pátek Květen 3 16:19:18 CEST 2013

Bud pozdraven,

zajimalo by me prevelice, jak vypnout nestastne Privacy Extensions,
ktere mi pridavaji global temporary dynamic adresu. Ja ju nechcu! Nebudu
se jak blb schovavat za /64, stejne vsichni vedi, ze je to muj rozsah,
tak co.

Zkousel jsem nastavit use_tempaddr = 0 uz na dvou mistech - jednak na
hlavnim a predpokladanem (kde to jeste v Ubuntu 10.04 poslouchalo):

/etc/sysctl.d/10-ipv6-privacy.conf:net.ipv6.conf.all.use_tempaddr = 0
/etc/sysctl.d/10-ipv6-privacy.conf:net.ipv6.conf.default.use_tempaddr = 0

No a pak jsem zkusil jeste i v ufw, aby se nereklo:

sysctl.conf:net/ipv6/conf/default/use_tempaddr=0
sysctl.conf:net/ipv6/conf/all/use_tempaddr=0

Bohuzel nic z toho nepomohlo. V /proc/sys/net/ipv6/conf/*/use_tempaddr
je sice nula, ale adresu mam porad temporary.

NetworkManager jsem zkousel nastavit do modu "Automaticky" aj
"Ignorovat", ale ani jeden nepomohl, porad mi nekdo/neco nastavuje
adresu jinou nez podle MAC.

Predpokladam, ze router je v tom nevinne - DHCPv6 nemam. Jak rikam, v
10.04 me to poslouchalo, ale v 12.04 si to dela co chce. Vygooglovat se
mi odpoved nepodarilo (kdyz uz, tak si lidi tuhle blbost potrebuji
zapnout, ne vypnout, a delaji to s pomoci use_tempaddr=2).

Diky 666x,

Petr