amd64 opteron, scheduler nebudi procesy vcas

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Pondělí Září 2 11:13:07 CEST 2013

On Mon, Sep 02, 2013 at 08:00:10AM +0200, Tomas Macek wrote:
> Zdravím,
> trošku mi to připomíná náš případ... Nezkoušel jste parametr
> kernelu, který ovlivňuje i usínání síťovek?
> pcie_aspm=off

Zdravim. Uz jsme to vyresili. Problem je s C1E idle statusem na amd
procesorech, ktere vypinaji lokalni apic timery, takze nic procesor nevzbudi,
dokud neprijde nejaky hardware interrupt nebo neco jineho co je probere k
zivotu.

vyresi se to bud vypnutim C1E podpory v biosu, coz je lepsi reseni, nebo
pomoci nolapic_timer jako parametr kernelu, coz ale znamena ze se pravidelne
budi vsechny procesory pres TSC, ci jak se to jmenuje, bez ohledu na to jestli
maji co delat nebo ne, takze se zvysi odber.

Co jsme pochopil, tak C1E na intelu se chova jinak, takze tam se to
neprojevuje.

mk