Skupinova sprava expirace hesel

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Pátek Duben 18 17:00:17 CEST 2014

V navaznosti na problem s OpenSSL se hromadne meni a expiruji hesla. Po
letech si mnozi (vcetne me) vzpomeli na to, ze linux umi cosi jako
automatickou expiraci hesla.

Prijde mi to uchylne, ale jak to vypada, v roce 2014 neexistuje v
Linuxu zadny "skupinovy password management" z konzole. To ukazuje na to,
ze to do dnes nikdo nepouzival a kdo ano ubastlil si na to nejaky skript.

Chvili jsem uvazoval ze neco dopisu do shadow-utils, ale ten projekt je
zase vicemene v limbu a neco tam dostat by bylo vic nervu nez uzitku.

Je to skutecne tak, ze neexistuje zadna utilita, ktera by umoznovala
vypsat uzivatele s hesly tesne pred expiraci, po expiraci nebo
invalidovana? Nebo nastavit uzivatelum urcite "groupy" hromadne pravidla
pro expiraci...atd. Jen chage, nebo skript parsujici passwd/shadow?