Novy OpenAFS server na starym /vicepa

Richard ©vec richard.svec na alternet.sk
Pátek Srpen 1 12:28:04 CEST 2014

On 2014-07-30 10:55, Richard ©vec wrote:
> Hello,
>
> Prevadzkoval som AFS server ktory mal data (teda /vicepa particiu) nad
> samostatnymi diskami v RAID1. OS + isntalacia OpenAFS a Kerberosu bola
> nad samostatnym systemovym diskom.  Tento disk sa po pol roku
> prevadzky porucal do kremikoveho pekla. Bez moznosti obnovy.  Datove
> disky su OK.  Takze stojim pred otazkou, ako rozbehat novy OpenAFS na
> starymi datami vo /vicepa.  Najlepsie tak aby sa este dali precitat
> :-)  Za gugla som nic kloudneho nevyhrabal.  Instalacia povodneho AFS
> bola z distribucnych balikov (Debian/Wheezy) a aj nova bude z
> [...]

Hello,

Tak odpoviem si sam nech z toho ma niekto uzitok v buducnosti.  Pokial
je /vicepa neposkodene je dobre si ho odzalohovat.  Najlepsie tak, aby
neboli zmenene informacie o vlastnikovy a hlavne o pristupovych pravach.
AFS server do mode bitov uklada rozne stavove informacie = su sucastou
metadat, takze ich zmena by mohla zmiast buduci salvager proces.  Na
zalohovanie som pouzil tar. Je mozne cez voldump vydumpovat volumy bez
asistencie volservera. To som neurobil, pretoze uz nebol cas a v pripade
potreby sa to stale dalo dodatocne urobit (netreba k tomu funkcny afs
server). Nasledne som vykonal instalaciu kerberosu a obnovu kont. Novy
AFS server som instaloval nad novym /vicepa. Do servera som strcil USB
klucenku a namountovali ako /vicepa.  Nebol cas dopodrobna studovat
debiani postup a hlavne jeho scripty new-cell a new-root takze
instalacia bola v podstate "z gruntu nova" :-).  Ked bol server
skonfigurovany, zhodil som jeho procesy a namiesto /vicepa som
nainstaloval povodny disk. Po nastartovani som mal povodny fs.  Boli
zachovane aj prava, ale nesedelo mapovanie user ID.  Toto by bola velmi
dlha piplacka, ale nastastie ten server este nebol v plnej prevadzke
takze prava som mohol nastavit nanovo.  Tod vsjo.  A poucenie znie - ked
uz pouzivate SSD disk ako systemovy, tak nech je to aspon nejaky SLC s
ktorym mate dobre skusenosti.  Ta cena navyse je stale menej ako cena za
cas potrebny na obnovu.

--

Richard ©vec

Daląí informace o konferenci Linux