Automatizace domu na Linuxu

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Čtvrtek Únor 6 14:47:37 CET 2014

On Thu, 6 Feb 2014, Petr Vyhnal wrote:

> [...]
> zahození a do budoucna i třeba ovládání zabezpečovačky. Realizaci plánuju
> spíše výhledově, ale rád bych při hrubých pracech rovnou udělal přípravy -
> např. natahal kabeláž či husí krky. A k tomu by se hodilo mít představu, na
> čem bude celá věc postavena, abych tomu rozvody přizpůsobil. Jako mozek
> celého systému bych chtěl použít třeba LinuxMCE, který by měl umět ovládat
> vše, co po systému chci. Máte někdo nějaké tipy, co použít za HW na celý
> systém (čidla, aktory a podobě) a případně nějaké tipy a rady z praxe?

Tento napad jiste nemate prvni, nicmene zatim to vypada ze vsechna tato
reseni jsou bud "proprietarni" (s cenami v radu stotisicu na dum) nebo tak
rikajic hobby. Dosahnout funkcniho celku Linuxove a svepomoci neni uplne
trivialni, nebo ja pripravenem reseni nevim. V dobe, kdy se to tykalo me,
jsem nemel prilis jinou moznost nez to, ze jsem po celem dome natahal
dostatek ethernetovych kabelu. V dobe stavby clovek tezko odhadne co
vsechno a hlavne kde bude potrebovat. Ted to resim tak, ze kdyz chci neco
noveho pridat, hledam zarizeni, ktere se da pokud mozno pripojit k
ethernetu, nebo proste vyuziji treba jen dva draty z toho ethernetoveho
kabelu (dal predovnik treba na USB).

Dalsi dulezita vec je existence bud aspon dokumentace ke komunikaci, nebo
lepe jiz nejaky SW pro Linux, ktery je se zarizenim schopen komunikovat -
at po RS232, RS485, USB nebo primo ETH. Standardy jako KNX, X-10 sice
existuji, ale zatim zadne takove zarizeni nemam.

Fakticky to tedy je tak, ze kazdy system mam od vyrobce autonomni (je to
stejne black box), ale obsluhovatelny z nadrazeneho Linuxu, nikoli ze by
veskere funkce ridil primo "centralni" Linuxovy stroj.

Jako vzdy ale plati, ze udrzovani takoveho systemu je do znacne miry
konicek sam o sobe a rozhodne to neni vhodne pro kazdeho. Navic je potreba
si uprimne rici, ze cokoli je slozite nebo to musite kazdou chvili
"opravovat" vas brzo bude akorat stvat.

> Díky,
> rudiik

Adam Pribyl