du a df rozdilne velikosti po rebootu v poradku

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Pátek Únor 14 09:59:29 CET 2014

On 14.2.2014 09:02, KONFERENCE wrote:
> mel bych dotaz, mam v hyper-v spusteny Centos 6. Server  v poradku
> bezel asi 1/2 roku. Dnes mi watchdog poslal mail, ze dochazi misto na
> disku. Zjistil  jsem ze df -h ukaze obsazenych 8GB a pokud udelam du
> -h / mam obsazeno asi 1,5GB, coz je spravna velikost. Po rebootu
> serveru jsou obe hodnoty stejne. Nesetkal  se  nekdo  s necim
> takovym? Lze hodnotu df opravit jinak nez restartem celeho serveru?

Misto patrne skutecne dochazelo. :-)

du spocita misto obsazene soubory, ktere jsou videt.

df eviduje skutecne obsazene misto, tedy vcetne souboru, ktere byly
smazane, nejsou bezne videt, ale nejake bezici procesy je maji stale
otevrene. OS bloky techto souboru do te doby realne neuvolni a ony procesy
na nich mohou nerusene vysivat, a to libovolne dlouho.

Vypis smazanych souboru vcetne informace, do ktereho procesu je treba drcnout:

lsof -X | egrep ' \(deleted\)$'

V.