Re: Zaseklý umount, loadavg 1

Úterý Únor 18 12:41:54 CET 2014

On Mon, 20 Jan 2014, Jaroslav Lukesh wrote:

> Asi budu za rebela, ale proč takový modul už není běžnou součástí jádra
> a neprovede se s ním příslušné uvolnění automaticky, když zjistí, že
> proces už nežije?

Možná i za něco jiného než za rebela...

Napadlo Vás, že když nějaký proces určitá data zamkne, tak to obvykle činí
se záměrem pracovat s těmi daty, a že když chcípne, aniž by je zase
odemknul, tak k tomu často nedochází z toho důvodu, že by svou práci
úspěšně dokončil a jen zapomněl odstranit zámek?

Připomínám, co jsem napsal: "Někdy stačí jen uvolnit zaseklý zámek, jindy
je potřeba provést nějaké složitější intervence. Dost záleží na příčině
toho zaseknutí -- pokud to bylo tím, že nějaký jiný proces udělal oops a
spadnul, tak může být rekonstrukce konzistentního stavu dost obtížná."

Někdy může pouhé odblokování zámku pomoct i v případě, že jsou zamčená
data v de facto nekonzistentním stavu, zejména v situaci, jakou popisoval
původní tazatel, kde lze předpokládat, že sice možná někde zůstanou
viset, ale už moc škody nenadělají. Ale a priori to nelze zaručit a kdyby
se to dělalo automaticky, tak by to bylo asi tak bezpečné jako semafory
na křižovatce, které v případě nějakých potíží nastaví automaticky ze
všech stran zelenou.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /